I slutet av november drar hållbar varumärkesstrategi i gång och under fyra månader kommer jag på distans och cirka 50 procent att studera.
Innehåll i hållbar varumärkesstrategi
Utbildningen är en vidareutbildning för personer som redan studerat eller är aktiva inom design och kommunikation.
Jag ska läsa tre kurser:
- Hållbar utveckling
- Strategisk hållbarhetskommunikation
- Demokratisk design
Utbildningens fördjupar sig kring vad hållbar utveckling är, och hur det kan kombineras ihop med att bygga varumärken och att positionera företag utifrån deras hållbarhetsarbete. Utan att det leder till greenwashing.
I kursen demokratisk design blir det fokus på inkludering och tillgänglighetsfrågor. Något jag redan försöker arbeta aktivt med, men så klart blir intressant att lära sig mer om. Jag försöker exempelvis alltid kontrollera att kontrasten på färger är tillräckligt stor. Det kan du läsa mer om i blogginlägget färgval med tillräcklig kontrast.
Mina förhoppningar
Självklart hoppas jag att utbildningen ska göra att jag kan leverera ännu bättre till kunder, och ta ett större helhetsgrepp kring varumärke och strategi för företag som vill jobba med hållbarhet och med mig.
Om hållbar varumärkesstrategi på Brobygrafiska
Företagandet fortsätter
Jag kommer fortsätta att ta nya uppdrag och jobba i företaget. Även om det är på halvtid under dessa 4 månader.
Ingen blir rik på eller kan överleva på CSN på 50 procent, så bli inte avskräckt att kontakta mig om du behöver hjälp med något inom kommunikation.
